2014. december 27., szombat

2014-es lemeztúrások, második rész: - tmnk -

Lemeztúró évértékelő rovat második részét tmnk barátom készítette, miután Dj Pajtás elég szépen felsorakoztatta érveit. Annyit tudni érdemes, hogy ez az írás egy rövidített változata annak a terjedelmesebb bejegyzésnek, amelyből szemezgettem e cikk kedvéért.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Quincy Jones - Quincy Jones Explores The Music Of Henry Mancini
Az év első komolyabb börzéje emlékeim szerint a Muzikumban volt. Jenőfi Gyurival rendszeresen szoktam jókat cserélni, elsőre pl. az a lemez ugrik be tőle, amelyen Quincy Jones Henry Mancini számait játssza óriászenekarával.









Menahan Street Band - Make The Road By Walking


A tél elején újból kimentem 3-4 napot dolgozni Berlinbe. Ezúttal megelégeltem azt, hogy hétvégére sosem tudtam maradni, ezért péntektől fizettem még két éjjelt a szállásomon és maradtam vasárnap délutánig – és milyen jól tettem!Egyrészt pl. végre elértem a zárása előtt azt a Wowsville Records-ot, ami egyike az irodától és ilyen-olyan alkalmi szállásaimtól legtávolabb levő lemezboltoknak, majd az ottani kocsmán átsétálva (úgy lehet a helyet megközelíteni :) ) kitúrtam egyrészt a Menahan Street Band első nagylemezét.




Phil Upchurch - Upchurch








Ezután egy nem túl nagy eresztésű Pecsa-börze jöhetett, ahol azért sikerült egy szép Cadet-es lemezt kitúrnom, Phil Upchurchtől.









Ersen - Dünden Bugüne




Egy igen erős blokk következik, miután április 6-tól újból kitámadtam melózni Berlinbe és ezúttal négyszer két hétre, szóval az átlagosnál sokkal több időm volt a lemeztúrásra mind a napi irodázások után, mind minden második hétvégén.Aztán egyszer csak egy Ersen lemeznek nem lehetett nemet mondani.






Freddie Hubbard - A Soul Experiment




Itthon is boltozgattam néha, pl. Laci bácsinál (akit a legkönnyebben tudok elérni meló után) és egyéb helyeken a discogs-os eladásaim nyereségéből bővítettem néhány koronggal a Freddie Hubbard kollekciómat is.








"Allegro" Jazz Band - The Golden Mean





Egy újabb komoly versenyző a szegedi lemezbörze második állomása-eseménye, ahová – az elsővel ellentétben – szerencsére már sikerült eljutnom. Az alaphangot megadta az, hogy felkaptam ingyen az orosz Allegro Jazz Band talán legismerhetettebb lemezét.







Big Band Katowice - Music For My Friends





No persze a kiváló MÜSZI-börzéket se felejtsük! Pl. 450 Ft-ért a Cosmix Vortex c. Weldon Irvine album első nyomása elég kellemes meglepetés volt, a Big Band Katowice albumát – amire régóta fentem a fogamat – meg köszöntem Von Yodinak.









Оризонт - Оризонт




A netes túrásokra sokat nem akarok áldozni, mert egyrészt nem az igazi, másrészt itthon (a vaterán) túl nagyokat nem is vadítottam vele. a – Hanglemezbaráttal közösen elkövetett -, csúnya “orosz” discogs pakkból meg részemről a moldáv Orizont lemezét emelném ki, mert ATOM.






Airto Featuring  Flora Purim - The Essential Airto






Ősszel becsúszott még két újabb berlini hét. Nem túl meglepő módon akkor is széttúrtam magamat,de amelyen Airto – eddig számomra hiányzó – első és második albuma teljes egészében megtalálható, annak kifejezetten örültem.








Shivkumar Sharma & Zakir Hussain - When Time Stood Still






Végezetül, de nem utolsósorban, talán megnyugvásképp aranyvasárnap, a Média Pont üzletéből meg egy olyan santoor-os és tablás koncertfelvételt szereztem be, amelyen az egyik rága 3 oldal hosszúságú.









Szóval ez az év is jó mulatság, férfi munka volt, remélem még sok ilyen, szintén tartalmas év áll előttem! :)
tmnk

UI:
esetleg ha "jót akartok" magatoknak, akkor ajánlom a soronkövetkező
(2014.12.29.15h-16.30h) Bossa bom dia adását, ahol bibivel és tmnk-el közösen lemezezünk kicsit

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése